آشنایی کامل با تختخواب دو طبقه

 آشنایی کامل با تختخواب دو طبقه

آشنایی کامل با تختخواب دو طبقه

طراحی تختخواب دو طبقه را می توان، یکی از هوشمندانه ترین و کاربردی ترین طراحی ها در صنعت دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب نوجوانان دانست، این تختخواب ها با توجه به شرایط کنونی و آپارتمان نشینی طراحی شده است که در طرح ها و مدل های مختلف تولید و عرضه می شود ما در این مقاله قصد داریم به انواع طراحی ها و متریال مصرفی در تولید تختخواب دو طبقه بپردازیم.

انواع تختخواب دو طبقه از نظر طراحی

تختخواب های دو طبقه را می توان با دو کارایی کلی نام برد، تختخواب های دو طبقه که قابل استفاده برای دو نفر می باشد  و تختخواب های دو طبقه یکنفره که در ادامه به آنها می پردازیم.

تختخواب دو طبقه دو نفره

خرید تختخواب دو طبقه را معمولا خانواده هایی انجام میدهند که تعداد فرزندان از تعداد اتاق خواب ها بیشتر است و با کمبود فضا مواجه هستند.تولید این شکل از تختخواب های دو طبقه بسیار مرسوم تر است در این مدل هر دو طبقه تختخواب است و برای دونفر تولید شده است و پاسخگوی نیاز دو نفر است.این تختخواب ها در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می شوند و پاسخگوی نیاز فرزندان شما است.

 

تختخواب دوطبقه یکنفره

در سالیان اخیر استقبال از این تختخواب ها بسیار بالا بوده است زیرا با خرید این تختخواب ها شما می توانید یک پکیج کامل را در اختیار داشته باشید به عبارتی شما با خرید تختخواب دو طبقه یکنفره یک سرویس خواب یکنفره کامل را خریداری کرده اید که فضای به مراتب کمتری را اشغال می کند و همچنین  باعث کاهش هزینه های خانوار نیز می شود ، این تختخواب ها به شکلی طراحی شده است که طبقه بالا برای استراحت و خواب مورد استفاده قرار میگیرد و طبقه پایین  معمولا میز تحریر و کمد قرار داده می شود که شما را از خرید لوازم دیگر بی نیاز می کند.

تختخواب دو طبقه دو نفره تلفیقی

جدیدترین طراحی تختخواب دو طبقه را می توان به این دسته اتلاق نمود، تختخواب های دو طبقه تلفیقی نیز دو نفره می باشند با این تفاوت که در این مدل ها  شکل قرار گیری تخت ها به صورت ۹۰ درجه است و فضایی را ایجاد می کند که می توان در آن قسمت ها با توجه به نیاز مشتری از میز تحریر، کمد یا … استفاده کرد.اگر به دنبال خرید تختخواب دو طبقه هستید ما این مدل را به شما پیشنهاد میکنیم.

تختخواب دو طبقه دو نفره تلفیقی

انواع پلکان تختخواب دو طبقه

برای دسترسی به طبقه دوم تختخواب دو طبقه از دو مدل پلکان استفاده می شود که با آنها آشنا می شویم

پلکان نردبانی

معمولترین نوع پلکان، پلکان نرده بانی است که نیاز به فضای خاصی ندارد و بر روی تختخواب نصب می شود و برای بالا رفتن مانند نرده بان از آن استفاده می شود، این نوع از پلکان به دلیل احتمال سقوط مورد پسند بسیاری از خانواده ها قرار نمی گیرد.

پلکان منبری

پلکان منبری در کنار تختخواب دو طبقه قرار میگرد که دارای زیبایی خاص خود می باشد این نوع از پلکان علاوه بر راحتی بالا و پایین رفتن به شما فضایی می دهد که به عنوان کشو از آن میتوانید استفاده کنید و وسایل اضافی یاحتی لباس های خود را درون آن قرار دهید، این نوع از پلکان ها زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی اتاق خواب فرزندانتان می دهد.

انواع تختخواب دو طبقه از لحاظ جنس

تختخواب های دو طبقه معمولا از جنس ام دی اف و فلز تولید و عرضه میشوند،  البته این تختخواب ها با چوب هم ساخته میشوند که به دلیل قیمت بالا و دلایل دیگری که در این مقاله از آنها صرف نظر میکنیم مورد استقبال کمتری قرار میگیرند.

تختخواب دو طبقه ام دی اف

مانند تمامی سرویس خواب ها، استفاده از MDF در تولید تختخواب های دو طبقه نیز رواج دارد، تختخواب های دوطبقه تولید شده از ام دی اف دارای طراحی های مختلفی بوده که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم و پاسخگوی تمامی سلایق می باشد همچنین  دارای رنگ های مختلفی مانند سفید، والیس، ونگه، صورتی، سبز و … می باشند که میتوانید آن را با تم رنگی دکوراسیون داخلی منزل خود ست کنید، لازم به ذکر هست که بر خلاف دیدگاه بسیاری از شما تختخواب های از جنس ام دی اف دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند و طول عمر مناسبی دارند.

تختخواب دو طبقه ام دی اف

تختخواب های دو طبقه فلزی

از لحاظ استحکام و مقاومت این نوع از تختخواب ها شرایط بهتری را دارا می باشند اما از لحاظ طراحی و رنگبندی این مدل از تختخواب ها شرایط خوبی را سپری نمی کنند از این رو مورد اقبال بسیاری از خریداران خانگی قرار نمی گیرند عمده مشتریان این نوع از تختخواب ها ارگان های دولتی و سازمان ها می باشند.

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *