کمد نوزاد پسر

 کمد نوزاد پسر

کمد نوزاد پسر

همانقدر که برای دکوراسیون اتاق خواب خود زمان میگذارید باید برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد نیز وقت گذاشت. چرا که طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد در روحیات او تاثیر بسزایی دارد.

مهمترین بخش اتاق خواب نوزاد تخت و کمد نوزاد است چرا که بیشترین فضا را در اتاق خواب اشغال می­کند.

تخت و کمدی که برای نوزاد خود انتخاب میکنید باید کاملاً مناسب فضای اتاق خواب باشد و رنگ آن نیز به گونه­ای باشد که نوزاد از آن حس خوبی دریافت کند.

با توجه به اهمیت دکوراسیون اتاق خواب نوزاد ما در ادامه مطلب قصد داریم که درباره تخت و کمد نوزاد پسر با شما صحبت کنیم پس اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون زیبا هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سرویس خواب­ MDF

سرویس خواب­ نوزاد را معمولاً از MDF یا همان چوب­های نئوپان می­سازند. همانطور که می­دانید MDFترکیبی از خرده چوب و رزین است که  MDF می­تواند پس از طی کردن مراحل تولید با روکش­های مختلفی در رنگ­ها و طرح­های مختلف به بازار عرضه شود.

از ویژگی‌های مثبت MDFمی­توان به مقاومت بالای آنها و قابلیت برش کاری در شکل­های متنوع اشاره کرد.

روکش­های MDFکه بر روی این سرویس ­ها وجود دارند شامل دو نوع فینیش فویل و ملامین هستند که تفاوت اصلی آنها این است که ملامینه در برابر سایش و رطوبت مقاومت بالاتری دارد.

راهنمای خرید تخت خواب نوزاد پسر

مهمترین معیاری که برای انتخاب تخت خواب نوزاد پسر باید به آن توجه کنید طول قد نوزاد و وزن نوزاد است. البته لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان تخت­های چند منظوره را نیز تولید می­کنند که نوزاد می‌تواند در دوران نوجوانی نیز از آن تخت خواب استفاده کند.

از مهمترین ویژگی­های تخت خواب نوزاد میتوان به لبه­ های بلندی که نقش حفاظ را دارند اشاره کرد. این لبه­ های بلند برای جلوگیری از سقوط نوزاد قرار داده شده ­اند. که در برخی از طراحی­ها تولید کننده این امکان را به شما داده تا بتوانید لبه­ها را کم کم و با افزایش سن نوزاد بردارید و تخت را تبدیل به تخت نوجوان کنید. همینطور سایز تخت خواب نیز قابل تنظیم است.

راهنمای خرید تخت خواب نوزاد پسر

ارتفاع مناسب تخت خواب نوزاد پسر

ابعاد تخت خواب نوزاد پسر بستگی به وزن و قد نوزاد شما دارد اگر یک نوزاد شیرخوار دارید باید از تخت­هایی استفاده کنید که لبه­های بلندی دارند. اما اگر کودک شما شیرخوار نیست ارتفاع تخت باید بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی­متر باشد.

برای کودکانی که قد بلندتری دارند ارتفاع تخت خواب باید حداقل ۳۰ الی ۴۰ سانتی­متر باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید سرویس خواب و دکوراسیون اتاق خواب،باید به آن توجه کنید تشک است.

جنس تخت خواب نوزاد

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم معمولاً تخت خواب­های نوزاد را همچون تختخواب دونفره از جنس MDF میسازند و لازم به ذکر است که بگوییم MDFیا همان نئوپان بهترین گزینه برای تخت خواب کودک و نوزاد است.

پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان از تخت­های فرفروژه برای کودکان استفاده نکنید چرا که این تخت­ها لبه­های تیزی دارند و برای کودکان خطرناک هستند. علاوه بر این بهتر است که برای کودکان تختی را انتخاب کنید که در زیر آن فضای خالی وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید و از آلودگی اتاق فرزندتان جلوگیری کنید.

اگر  با مشکل محدودیت فضا مواجه هستید می­توانید تخت خواب­هایی را انتخاب کنید که در زیر آنها کشوهایی برای قرار دادن وسایل شما وجود دارد.

اما علاوه بر اینکه به جنس تخت خواب نوزاد توجه میکنید باید به رنگ آن نیز توجه داشته باشید. لازم نیست حتماً برای نوزادان از رنگ­های شاد و روشن استفاده کنید شما می­توانید از رنگ طبیعی چوب نیز در اتاق خواب فرزندتان استفاده کنید چرا که رنگ طبیعی چوب احساس آرامش را به فرزند القا میکند.

راهنمای خرید کمد نوزاد پسر

اتاق خواب نوزاد حتماً باید دارای یک کمد باشد لذا لباس­های کودک باید کاملاً جدا از لباس­های دیگر اعضای خانواده باشد. چرا کودکان نسبت به بزرگسالان حساس­تر هستند و ممکن است لباس­های شما باعث ایجاد حساسیت به بدن فرزند شود. پس بهتر است که از یک کمد مستقل برای اتاق خواب نوزاد خود استفاده کنید.

راهنمای خرید کمد نوزاد پسر

رنگ کمد نوزاد پسر

کمدی که برای نوزاد خود انتخاب می­کنید باید کاملاً مطابق تخت خواب نوزاد باشد. و کمد باید همرنگ تخت خواب باشد. چرا که هارمونی باید در اتاق خواب فرزند شما حفظ شود. شما میتوانید هم از رنگ­های شاد و روشن و هم از رنگ­های خنثی و طبیعی برای کمد نوزاد پسر استفاده کنید.

کمد مدرن برای اتاق نوزاد پسر

کمد نوزاد باید بسیار جادار باشد چراکه نه تنها لباس‌های نوزاد بلکه وسایل جانبی نوزاد نیز باید براحتی در کمد به قرار بگیرد. کمدهای مدرن کمدهایی مجهز هستند که به شما کمک می­کنند استفاده از فضای موجود در اتاق را به حداکثر برسانید و سرویس خواب خود را تکمیل کنید. کمد لباس مدرن طبقه بندی­های خاص خود را دارد و کشوهای بسیاری نیز داخل آن وجود دارد تا بتوانید از فضای آن بطور کاملاً بهینه استفاده کنید و بیشتر وسایل نوزاد را در آن قراردهید.

ابعاد کمد نوزاد پسر

از مهمترین نکاتی که هنگام خرید کمد نوزاد پسر باید به آن توجه کنید این است که کمد باید تا چندین سال مورد استفاده نوزاد قرار بگیرد در نتیجه باید کمدی را انتخاب کنید که با مرور زمان و افزایش قد، فرزند بتواند همچنان از کمد استفاده کند. یعنی ارتفاع آن نباید به طوری باشد که فرزند توانایی استفاده ازآن را نداشته باشد در نتیجه به ابعاد کمد توجه کنید.

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم که شما را با اجزای لازم اتاق خواب نوزاد پسر آشنا کنیم تا پیش از خرید اطلاعات کافی را در اختبار داشته باشید. پس حتما پیش از طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد به نکاتی که در بالا ذکر شد توجه کنید تا بتوانید یک دکوراسیون خاص و زیبا داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

پرسش و پاسخ

حتما لازم است که در اتاق خواب نوزاد از کمد استفاده شود؟ بله، زیرا لباس­های نوزاد باید کاملاً مستقل از دیگر اعضای خانواده باشد. چرا که نوزادان نسبت به بزرگسالان حساس­تر هستند و در نتیجه ممکن است لباس­های شما باعث ایجاد حساسیت برای نوزاد شود.

آیا باید حتما از رنگ­های جیغ و شاد برای اتاق خواب نوزاد استفاده کرد؟ خیر، در برخی از موارد استفاده بیش از حد از رنگ­های جیغ نه تنها باعث شادابی نوزاد نخواهد شد بلکه ممکن است نوزاد علاقه­ای به آن نیز نداشته باشد. شما میتوانید از رنگ­های طبیعی نیز مثل رنگ چوب در اتاق خواب نوزاد استفاده کنید.

هنگام انتخاب تخت و کمد نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟ برای اینکه یک دکوراسیون زیبا داشته باشید باید به کیفیت تخت و کمد، ابعاد تخت و کمد، فضایی که در اختیار دارید و سبک دکوراسیونی که می­خواهید در اتاق خواب اجرا کنید توجه کنید.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *