سایز تشک نوجوان

 سایز تشک نوجوان

سایز تشک نوجوان

از اصلی­ترین نیازهای ما انسان­ها خواب و استراحت است چرا که خوابیدن و استراحت کردن ما را از استرس­های روزمره دور می­کند. اما برای اینکه بتوانیم از این استرس­های روزمره دور شویم، باید در فضایی راحت و آرامش بخش مثل اتاق خواب استراحت کنیم اما اتاق خواب خود به تنهایی باعث آرامش نمی­شود و همه چیز بستگی به تخت خواب و تشک تخت خواب دارد.

به همین دلیل نیز ما در این مقاله قصد داریم که درباره ابعاد تشک با شما صحبت کنیم. پس اگر قصد دارید که یک تشک مناسب خریداری کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تشک سنتی

پیش از هر چیزی ابتدا باید درباره ابتدایی­ ترین تشک­ها صحبت کنیم چرا که تشک­ سنتی از زمان­های دور نیز میان مردم رواج داشته و از الیاف با کیفیتی مثل پنبه، پشم گوسفند و دیگر حیوانات تهیه می­شده.

البته تشک­های سنتی تنها مختص به ایران نیست و در سرتاسر جهان طرفداران مختص به خود را دارد.

لازم به ذکر است که بگوییم بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این تشک­ها دیگر کاربردی ندارند. اما باید بگوییم که تشک­های سنتی ویژگی‌های بسیار خوبی دارند. از جمله:

  • ضدآلرژی بودن.
  • گرمای مناسب به دلیل خاصیت گرما بخشی پشم.

ابعاد مناسب تشک مورد نیاز

پیش از این که اقدام به خرید تشک کنید حتماً باید یک اندازه­گیری دقیق و درست را انجام دهید. برای یک اندازه­گیری دقیق به نکات زیر توجه کنید.

  • توجه کنید بدنه تخت هیچگونه اجزای اضافی نداشته باشد.
  • اگر تخت خواب شما لبه دار است برای اندازه­گیری سایز تشک لبه­های داخلی تخت را اندازه بگیرید و این اندازه­ گیری را هم برای طول و هم برای عرض تخت خواب انجام دهید.

ابعاد مختلف تشک

امروزه با توجه به اینکه همه ما نیاز داریم از تشک­های نرم و راحت استفاده کنیم تشک­ها در ابعاد مختلفی تولید می­شوند تا همه افراد با هر سن و وزنی بتوانند از تشک استفاده کنند.

بطوری که می‌توان گفت تشک دارای رده‌های سنی مختلف است و برای هر سن یک تشک اختصاصی وجود دارد.

انواع سایز تشک عبارت است از:

  • تشک تک نفره
  • تشک دو نفره
  • تشک نوجوان
  • تشک نوزاد

لازم به ذکر است که تشک­هایی نیز که در بالا ذکر شد هر کدام ابعاد مختلفی دارند که در ادامه این مطلب به طور دقیق آنها را بررسی خواهیم کرد.

ابعاد مناسب تشک مورد نیاز

ابعاد استاندارد تشک تک نفره

می­توان گفت تشک­های تک نفره از پرفروش­ترین تشک­های موجود در بازار هستند که این تشک­ها در سه ابعاد تولید میشوند. از جمله:

سایز ۹۰*۲۰۰

این سایز تشک برای بزرگسالانی با جثه متوسط یا اندامی تقریباً درشت مناسب است. این سایز در میان ابعاد دیگر تشک­های تک نفره رایج‌تر است و به آن تشک ۹۰ نیز گفته می­شود.

سایز ۱۰۰*۲۰۰

این سایز یکی از سایزهای سفارشی است و معمولاً تعداد کمی از افراد این سایز تشک را سفارش میدهند.

 سایز ۲۰۰*۱۲۰

این ابعاد مناسب بزرگسالانی با جثه درشت­تر است و پیشنهاد می­شود که افرادی که هنگام خواب زیاد غلط می­زنند از این سایز تشک استفاده کنند. البته برای اتفادخ از این تشک ها اتاق خواب بزرگتری نیاز است،اما این تشک فضای نسبتا زیادی حدود ۹ متر مربع نیاز دارد.

لازم به ذکر است که سایز تشک­های تک نفره و ساختاری که دارند به هیچ عنوان مناسب کودکان نیست و تنها باید بزرگسالان از تشک­های تک نفره استفاده کنند.

چرا که تشک­های تک نفره متناسب با حالات بدنی کودکان نیست و به همین دلیل موجب آسیب رساندن به ستون مهره ­های کودک و اسکلت بندی بدن کودک شما می­شود.

ابعاد استاندارد تشک دونفره

تشک­های دونفره  مانند تخت خواب دو نفره انواع و سایزهای مختلفی دارد که مناسب زوج ها هستند و از پرطرفدار­ترین تشک­های موجود در بازار هستند که ابعاد مختلفی نیز دارد. از جمله:

سایز ۱۴۰*۲۰۰

این تشک مناسب افرادی است که اتاق خواب آنها فضای کوچکی دارد. البته این ابعاد طرفداران بسیار کمی نیز دارد چرا که تخت­های کمی با این ابعاد در بازار تولید می­شوند.

سایز ۱۶۰*۲۰۰

از پرطرفدار­ترین سایزهای موجود در بازار میتوان به این سایز اشاره کرد که معروف کویین سایز است.

سایز ۱۸۰*۲۴۰

این سایز نیز به کینگ سایز یا سایز ۱۸۰ معروف است چرا که در این سایز تشک برای هر نفر ۹۰ سانتی متر فضا وجود دارد و بسیار مناسب افرادی است که هنگام خوابیدن عادت به جابجایی دارند.

اما با توجه به اینکه این تشک ابعاد نسبتا بزرگی دارد مناسب اتاق­های کوچک نیست و البته حمل و نقل این تشک نیز کار دشواری است.

ابعاد استاندارد تشک دونفره

سایز تشک نوجوان

با توجه به اینکه نوجوانان در سن رشد هستند خواب برای آنها اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که اگر دچار اختلالات خواب شوند در رشد آنها تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه تشکی که برای آنها انتخاب می‌کنید باید تشکی مناسب و استاندارد باشد.

تشک­های مخصوص نوجوان معمولا تک سایز هستند و در سایز ۱۸۰*۸۰ تولید می‌شوند. اما توجه داشته باشید که این تشک یک تشک تک نفره نیست و کمی نسبت به تشک تک نفره کوچک­تر است.

اما پیش از خرید تشک نوجوان حتما ابعاد تخت نوجوان را نیز در نظر بگیرید. و نکته دیگری که باید هنگام خرید تشک نوجوان به آن توجه کنید این است که نوجوانان در سنین رشد هستند و تشک باید تا چندین سال برای آنها قابل استفاده باشد.

 سایز تشک نوزاد

برای تخت خواب­های نوزاد نیز می‌توانید تشک را در دو ابعاد ۱۳۰*۷۰ و ۱۳۵*۷۵ انتخاب کنید. لازم به ذکر است که استاندارد جهانی برای اندازه تشک نوزاد ۱۲۰*۶۸  سانتیمتر است و معمولا این ابعاد را بیشتر از فضای بدن نوزاد در نظر می‌گیرند تا نوزاد آسایش و راحتی بیشتری داشته باشد.

نکات مهم هنگام خرید تشک

اگر می­خواهید یک تشک با کیفیت داشته باشید حتما باید پیش از خرید به برند، کیفیت و مقاومت تشک توجه کنید. علاوه بر این باید به فضایی که در اختیار دارید و همینطور بدن خود و عاداتی که در خواب دارید نیز توجه کنید.

نتیجه گیری

در نهایت باید به شما بگوییم که تشک از اصلی­ترین وسایلی است که همه ما به آن نیاز داریم چرا که بخش بیشتری از زندگی خود را صرف استراحت و خوابیدن روی آن میکنیم.پس حتما هنگام خرید به راحتی و کیفیت آن توجه داشته باشید.

امیدوارم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

پرسش و پاسخ

آیا میتوان از تشک تک نفره برای نوجوان استفاده کرد؟ خیر، شما باید برای نوجوان از تشک مخصوص خود استفاده کنید چرا تشک بزرگسال مناسب بدن نوجوان نیست.

یک تشک مناسب چه ویژگی­هایی دارد؟ یک تشک مناسب در درجه اول باید راحت باشد. اما توجه داشته باشید که تشک نباید بیش از حد معمول نیزراحت و نرم باشد چرا که باعث آسیب رسیدن به بدن میشود.

هنگام انتخاب تشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پیش از خرید تشک به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید و هنگام خرید نیز به راحتی و کیفیت تشک توجه داشته باشید.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *