مبل ال کلاسیک

 مبل ال کلاسیک

مبل ال کلاسیک

اگر قصد دارید که یک دکوراسیون کاملاً مدرن داشته باشید و نمی­دانید که باید از چه مبل­هایی استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که از مبل­های ال شکل استفاده کنید. این مبل­ها فضای کاملا مدرن و بروزی را به خانه شما می­دهند و با توجه به اینکه مبل­های ال شکل تنوع بسیاری در طرح، رنگ و جنس دارند شما می توانید به راحتی آنها را با هر سبک دکوراسیونی ست کنید. اگر قصد دارید که بیشتر با سری مبل­های ال مشکل آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مبل ال چیست؟

پیش از هر چیزی ابتدا باید بدانید که مبل ال به چه مبل­هایی گفته می شود.

باید به شما بگوییم که مبل ال از سری مبلمان راحتی است و به مبل­هایی گفته می‌شود که نشیمن­های آن به صورت حرف انگلیسی L کنار یکدیگر قرار گرفته­اند. این مبل­ها اگرچه در ظاهر فضای بسیاری را اشغال میکنند اما با توجه به اینکه فضای بسیاری برای نشستن دارند به هیچ عنوان فضای اضافی را در خانه شما اشغال نخواهند کرد. به همین دلیل پیشنهاد می­شود که اگر در خانه­ای کوچک زندگی میکنید از انتخاب مبل­های ال غافل نشوید.

مبل ال چیست؟

 استفاده از مبل ال شکل در خانه ­های کوچک 

مبلمان ال شکل با توجه به اینکه فضای بسیار زیادی برای نشستن دارند اما به هیچ عنوان فضای زیادی را در خانه شما اشغال نمی­کنند و به راحتی می­توانید از مبل­های ال شکل در خانه­های کوچک نیز استفاده کنید. البته که می‌توانید از مبلمان ال شکل در فضاهای بزرگ نیز برای پر کردن فضاهای خالی استفاده کنید چرا که مبلمان ال شکل با توجه به طراحی خاصی که دارند میتوانند قسمت­های خالی خانه شما را به راحتی پر کنند فقط باید توجه داشته باشید که مبلمان شما مطابق رنگ دکوراسیون شما باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از مبلمان  ال شکل می­پردازیم.

مبل ال کلاسیک 

با توجه به اینکه مبلمان ال شکل بیشتر مناسب دکوراسیون­های مدرن هستند اما امروزه بسیاری از طراحان مبل­های ال شکل کلاسیک را نیز تولید کرده ­اند که شما می­توانید به راحتی از آنها در دکوراسیون­های کلاسیک نیز استفاده کنید.

مبلمان ال کلاسیک در انواع جنس های چرمی و پارچه ­ای وجود دارند و شما می­توانید با توجه به رنگ دکوراسیون خود مبل ال کلاسیک را انتخاب کنید اما توجه داشته باشید که مبل ال کلاسیک مطابق چیدمان شما باشد.

مبل ال سلطنتی

اگر یک دکوراسیون سلطنتی دارید و دوست دارید که از مبلمان ال شکل استفاده کنید پیشنهاد میشود که از مبلمان سلطنتی ال شکل استفاده کنید. مبل ال سلطنتی تمام ویژگی­های یک مبل ال شکل را دارد تنها با این تفاوت که این سری از مبل­های ال شکل برخلاف مدل­های مدرن روی چوب­ها منبت کاری وجود دارد و از ورقه‌های طلا برای تزیین مبل استفاده شده است و ظاهر مبل ال سلطنتی دیگر مثل ظاهر مبل­های ال شکل مدرن.

مبل ال گرد

مبل­های ال گرد دیگر مثل باقی مبل­های ال زاویه ۹۰ درجه ندارند اما همچنان ظاهر مدرن خود را حفظ کرده­اند و به راحتی میتوانید از آنها در دکوراسیون­های مختلف استفاده کنید.

مبل ال فرانسوی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دکوراسیون های مدرن را دوست ندارید اما به مبل ال شکل علاقه دارید پیشنهاد می­شود که از مبل ال فرانسوی استفاده کنید چرا که این مدل دیگر ظاهری مدرن ندارد و با ظاهری سلطنتی و یا کلاسیک ساخته می­شود برخی از مبل­های ال فرانسوی ترکیبی از سبک­های کلاسیک و مدرن را دارند اما توجه داشته باشید که مبل ال فرانسوی به هیچ عنوان در تولیدی­های ایران ساخته نمی­شود. برای مبل ال فرانسوی بهتر است از پارچه گونی بافت یا پارچه طرحدار استفاده کنید.

مبل ال فرانسوی

مبل ال گودالی

این مبل­ها بدلیل فضای خالی که در وسط آنها وجود دارد به این نام خوانده می­شود. این نوع از مبلمان ال را میتوانید به عنوان تختخواب نیز استفاده کنید چرا که تنها با کمی جابجایی به یک تخت خواب راحت تبدیل میشود علاوه بر این این سری از مبل­های ال گودالی فضایی صمیمی را برای شما به وجود می­آورند همچنین این مبل­ها دارای تعداد زیادی کوسن نیز برای راحتی افراد هستند.

چیدمان مبل ال

اولین چیزی که در چیدمان مبل ال باید به آن دقت داشته باشید این است که مبل ال شکلی را انتخاب کنید که کاملاً مطابق ابعاد خانه شما باشد. اگر در خانه­ ای کوچک زندگی می­کنید حتماً باید مبل ال شکلی را انتخاب کنید که مناسب فضای خانه شما باشد و فضای بساری را اشغال نکند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید مبل ال کاملا مطابق سبک دکوراسیون شما نیز باشد. اگر یک دکوراسیون مدرن و مینیمال دارید حتما باید از مبلمان ال شکل مدرن استفاده کنید و به هیچ عنوان نمیتوانید از مبلمان کلاسیک و یا سلطنتی استفاده کنید. مبل ال شکل شما باید با رنگ دکوراسیون شما نیز مطابقت داشته باشد.

شما می‌توانید مبل ال شکل  را یا در مرکز خانه قرار دهید و یا از ان در گوشه­های خانه استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

چوب مناسب برای مبل­های ال شکل چه چوبی است؟ بهترین چوبی که میتوان برای مبل­های ال شکل استفاده کرد چوب راش و چوب توسکا است.

بهترین پارچه برای مبل ال چه پارچه­ای است؟ بهترین پارچه­ای که میتوان برای مبلمان ال شکل استفاده کرد پارچه مازراتی یا پارچه مخمل است.

نتیجه گیری

در نهایت باید بهش ما  بگوییم که مبلمان ال شکل به راحتی با هر سبک دکوراسیونی ست می­شوند. تنها باید سبک دکوراسیون خود را بشناسید تا بتوانید بهترین مبل ال را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید. امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *