انواع مدل مبل راحتی

 انواع مدل مبل راحتی

انواع مدل مبل راحتی

مبلمان راحتی به محبوب ترین مبل در میان مردم معروف است، اگر شما سری به بازار مبل تهران یا شهرستان بزنید با تنوع بی شماری از محصولات و مبلمان آشنا می شوید که این مسئله کمی باعث سختی درانتخاب بین مدل های زید و متنوع می شود.

مبلمان راحتی به طور کلی به سه دسته مبل راحتی، مبل ال و مبل چستر تقسیم بندی می شود که در این مقاله سعی بر معرفی مدل های راحتی داریم اما قبل از آن به چه مبلی، مبل راحتی می گویند و تفاوت این مبل با سایر مبل ها از جمله مبل استیل در چیست؟

به چه مبل، مبل راحتی می گویند؟

مبل راحتی به مبلی گفته می شود که مناسب قرار گرفتن در جلوی میز تلویزیون بوده و برای استراحت و رفع خستگی مناسب است.

دسته و تاج مبل راحتی با پارچه پوشانده که این را می توان یکی از تفاوت های اصلی با مبلمان استیل دانست. معمولاً بر روی مبل راحتی هیچگونه منبت کاری دیده نمی شود که این مسئله باعث ست شدن راحت با دکوراسیون های خانه می شود.

مدل های جدید مبل راحتی

مبل های راحتی با دو ساختار پایه چوبی و فلزی در بازار عرضه می شوند که مدل های پایه چوبی کمی قدیمی تر از مبل راحتی پایه فلزی هستند. در سال گذشته مدل های پایه فلزی بازار را اشباح کرده و در هر گالری به راحتی به نمایش در می آمد.

رنگ پایه های فلزی بیشتر از دو رنگ کروم و طلایی ساخته شده ولی امکان تغییر رنگ به دلخواه شما بر روی این سبک مبلمان وجود دارد.

اگر قصد خرید مبل راحتی پایه فلزی دارید حتماً رنگ پایه و بدنه مبل را از مدل های آبکاری شده سفارش دهید تا با گذشت زمان دچار خرابی و رنگ پریدگی نشود.

مبل راحتی با کیفیت چه ویژگی های ساختاری دارد؟

قبل از خرید یک مبل راحتی و یا استیل باید ویژگی های یک محصول با کیفیت را بدانید. در اینجا چند عاملی که تضمین کننده خرید خوب و با کیفیت برای شما هستند را خواهیم گفت. عواملی که یک مبل را از نظر کیفیت با سایر مبل ها متمایز می نماید جنس چوب، نوع پارچه و کیفیت اسفنج بوده که به اختصار برای شما توضیح می دهیم.

مبل راحتی با کیفیت چه ویژگی های ساختاری دارد؟
مبل راحتی با کیفیت چه ویژگی های ساختاری دارد؟

جنس چوب مبل راحتی

یکی از عوامل مهم برای انتخاب و خرید مبل راحتی، جنس چوب به کار رفته در مبل می باشد. کلاف مدل های با کیفیت از چوب روس یا همان نراد و قسمت نما از چوب راش سوپر(گرجستان) ساخته می شود. به همین منظور اگر قصد خرید مبل راحتی دارید از فروشنده و تولید کننده در خواست مبلی با این ساختار را نمایید و حتماً در فاکتور خرید خود نوع چوب را قید و به تایید فروشنده برسانید.

نوع پاچه مبل راحتی

شما در هنگام انتخاب پارچه برای مبل راحتی هیچگونه مشکلی ندارید زیرا کالیته های پارچه برای مبل راحتی بسیار متنوع و زیاد بوده و قدرت انتخاب شما را زیاد می نماید.

بیشتر از دو نوع پارچه و چرم پارچه برای رویه مبل راحتی انتخاب می شود که از پارچه های با کیفیت برای مبل راحتی می توان به پارچه پورشه، جاسمین و مازراتی با تراکم بالا اشاره نمود و در نوع چرم پارچه، چرم پارچه مسکو، مایا و ملیتا از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که تفاوت زیادی میان پارچه های چینی، ساخت داخل و ترک وجود ندارد پس اگر قصد خرید ارزان یک مبل را دارید الزاماً نباید از پارچه های ترک موجود در بازار خرید خود را انجام دهید.

نشیمنگاه مبل راحتی

نشیمنگاه مبل راحتی نسبت به مبل سلطنتی و استیل متفاوت است و باید نرمی و انعطاف بالایی داشته باشد از همین رو اسفنج های ۳۰ و ۳۵ کیلویی برند یورولوکس که قابلیت ارتجاعی بالا و نرمی مثال زدنی را دارند می تواند گزینه مناسبی برای یک مبل راحتی باکیفیت باشد.

نکته: متاسفانه عده ی کمی از فروشندگان و تولید کنندگان سودجو از فوم سرد که قیمت ارزان تری نسبت به اسفنج دارد و مختص ساخت مبلمان استیل بوده استفاده می کنند، بنابراین از نوع و کیفیت مواد به کار رفته در نشیمن در هنگام خرید مبل اطمینان لازم را کسب نمایید.

نشیمنگاه مبل راحتی
نشیمنگاه مبل راحتی

 

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *