از بازار مبل ملایر چه می دانید؟

 از بازار مبل ملایر چه می دانید؟

از بازار مبل ملایر چه می دانید؟

کشور ایران در بخش مبل و منبت سابقه رزومه بسیار درخشانی دارد. با توجه به تجارت ۱۳۰ میلیارد دلاری مبلمان و منبت کاری در جهان، این صنعت برای سرمایه گذاران پرسود بوده که باعث حضور سرمایه گذاران پرشماری در صنعت مبلمان و منبت کاری کشور شده است.

از همین رو وجود بازار های مبل در کشور غیر قابل اجتناب بوده که از جمله آن می توان به بازار مبل ملایر، بازار مبل تهران، بازار مبل تبریز و چند بازار مبل دیگر اشاره کرد.

بازار مبل ملایر کجاست؟

بازار مبل ملایر واقع در شهر زیبا و با قدمت ملایر که زیر مجموعه استان همدان است واقع شده است و سالانه علاوه بر نمایشگاه های تخصصی مبلمان نسبت به جذب توریست های اقتصادی و مردم عادی برای خرید اقدام می نماید. از مشهورترین مراکز تولید مبل در ملایر بازار مبل مایان بوده که آدرس آن به این شرح است  ملایر – خیابان شهدا (خیابان همدان) – نبش خیابان شهید پورزادی است.

ملایر پایتخت مبل و منبت کشور

در سال گذشته شهر ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت کشور به مردم معرفی شد، که همین مسئله نشان دهنده ی اهمیت بالای صنعت مبل در این شهر است، اگر بخواهیم دلیل نام گذاری ملایر را به عنوان پایتخت مبل و منبت کاری کشور بدانیم باید پارامترهای زیادی را بررسی کنیم که یکی از مهمترین فاکتورها قدمت صنعت چوب در ملایر بوده است. در گذشته نجار و منبت کاران ماهر کشور در این شهر مشغول به کار بودند که این صنعت و تجربه به نسل های آینده منتقل شده است.

ملایر پایتخت مبل و منبت کشور

دلیل استقبال از بازار مبل ملایر چیست؟

شهر زیبای ملایر از آب و هوایی نسبتاً خنک برخوردار است و درختان گردو در این شهر به راحتی روییده و تجارت گردو در ملایر رونق زیادی دارد. همین ویژگی سبب استفاده از چوب درخت گردو از دیرباز برای ساخت مبلمان استیل و منبت کاری های ظریف بر روی چوب شده که نسل به نسل تا امروز منتقل گشته و ملایر را به قطب اضلی تولید مبل استیل و مبل کلاسیک در کشور کرده است.

چه سبک مبلی در ملایر تولید می شود؟

در بالا اشاره کردیم به نوع چوب مورد استفاده در ملایر که بیشتر چوب گردو و چوب راش است به همین علت در شهر ملایر بیشتر تولی مبلهایی می شود که بر روی آنها نیاز به منبت کاری است.

مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی یا مصری در ملایر بیشترین تولید را دارد که شما هنگام خرید مبل به وضوح می توانید کیفیت و ظرافت به کار رفته در هنگام ساخت مبل را مشاهده نمایید.

 منبت کاری در بازار مبل ملایر

متاسفانه در سالهای گذشته با حضور دستگاه سی ان سی چوب در کشور بیشتر تولید کنندگان مبل دیگر از منبت کاران چیره دست استفاده نمی کنند و این در صورتی است که ماهر ترین منبت کاران در ملایر بوده و طبیعتاً کیفیت و ظرافت کار بسیار بالاتری نسبت به دستگاه سی ان سی دارند.

شایان ذکر است بعضی از تولید کنندگان بازار مبل ملایر ابتدا طرح های چوب را با دستگاه سی ان سی کار میکند و پس از پایان این مرحله از منبت کاران برای جلا دادن به این طرح ها کمک میگیرند که در این صورت طراحی مبل در بالاترین حالت ممکن قرار می کیرد.

قیمت مبل در بازار مبل ملایر پایین است؟

خیر، قیمت مبل در بازار مبل ملایر بالا بوده که دلیل آن استفاده از مواد و متریال درجه یک و دقت بالا در هنگام ساخت مبل است.

اگر قصد خرید مبل ارزان را دارید، بازار مبل ملایر نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

پیشنهاد ما خریدی ارزان از بازار مبل قم بوده که کیفیت ساخت بازار مبل تهران یا ملایر را ندارد.

گرانترین مبلمان بازار مبل ملایر از چه چوب و رنگی ساخته می شوند؟

گرانترین مبل استیل یا کلاسیک در ملایر از چوب گردو با قدمت بالا و چوب راش سوپر گرجستان ساخته که هنگامی که با ورق طلا پوشش داده می شوند قیمتی بالا به خود گرفته و در بازار مبل عرضه می شوند.

کلام آخر

سبک طراحی شده در بازار مبل ملایر بیشتر مناسب دکوراسیون های سلطنتی و پر زرق و برق است.

اگر خانه ای با متراژ بالا دارید و یا علاقه مند به دکوراسیون لوکس هستید حتماً از بازار مبل ملایر دیدن فرمایید.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *