بهترین انتخاب برای میز ال‌سی‌دی کلاسیک چیست؟

 بهترین انتخاب برای میز ال‌سی‌دی کلاسیک چیست؟

بهترین انتخاب برای میز ال‌سی‌دی کلاسیک چیست؟

میز تلویزیون یکی از مهمترین وسایل حاضر در دکوراسیون داخلی است، چرا که اصولا تلویزیون کانون توجه در اتاق نشیمن محسوب می‌شود. بنابراین انتخاب یک میز درست و مناسب می‌تواند نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون و چیدمان این بخش از منزل داشته باشد. میز ال‌سی‌دی کلاسیک بهتر است یا میز ساده؟ میز چوبی انتخاب کنم یا ام‌دی‌اف؟ اینها بخشی از سوالاتی است که در زمان انتخاب میز تلویزیون با آنها روبرو می‌شوید. اگر فکر می‌کنید که برای خرید میز ال‌سی‌دی کار سختی پیش رو ندارید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید، با ما همراه باشید تا شما را با نکات کاربردی انتخاب و خرید میز ال‌سی‌دی آشنا کنیم.

اهمیت میز تلویزیون در دکوراسیون منزل

همانطور که اشاره کوتاهی داشتیم، تلویزیون یکی از کاربردی‌ترین اثاثیه منزل است که کانون توجه خانواده قرار می‌گیرد، بنابراین آن بخشی از منزل که تلویزیون در آنجا قرار دارد باید از نظر چیدمان و دکوراسیون کاملا حرفه‌ای و چشم‌نواز طراحی شود. مهمترین کالای دکوراتیو که در این بخش قرار می‌گیرد میز تلویزیون است که با نام میز ال‌سی‌دی شناخته می‌شود. بنابراین خرید میز تلویزیون باید با توجه به نکاتی که در ادامه به آنها می‌پردازیم صورت گیرد تا یک چشم‌انداز فوق العاده زیبا در این بخش از منزل شاهد باشیم.

انتخاب میز تلویزیون بر اساس سبک چیدمان منزل

یکی از نکات مهمی که باید حتما به آن توجه داشته باشید، انتخاب میز تلویزیون بر اساس سبک چیدمان منزل است. اگر دکوراسیون منزل شما یک دکوراسیون کلاسیک است بهترین انتخاب برای شما میز تلویزیون چوبی است، در صورتی که یک دکوراسیون مدرن دارید می‌توانید تلویزیون را به دیوار بزنید و از میز تلویزیون شیشه‌ای برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. میز های ام‌دی‌اف نیز گزینه مناسبی برای انواع سبک های چیدمان هستند. همچنین می توانید از میزهایی با متریال ترکیبی نیز استفاده کنید.

انتخاب میز تلویزیون بر اساس سبک چیدمان منزل

توجه به ابعاد میز تلویزیون را فراموش نکنید!

تناسب اندازه و ابعاد میز تلویزیون با فضا می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن آن داشته باشد. نکته اول این که میز تلویزیون باید با اندازه تلویزیون شما تناسب داشته باشد و به خوبی اندازه آن را پوشش دهد، اندازه استاندارد در این زمینه رعایت یک فاصله ۱۰ سانتی‌متری در اطراف تلویزیون است، به این معنا که بعد از قرار گرفتن تلویزیون روی میز باید از هر طرف ۱۰ سانتی‌متر فضای خالی وجود داشته باشد. نکته دوم تناسب سایز و ابعاد میز تلویزیون با محیطی است که در آن قرار می‌گیرد. میزهای کوچک برای فضاهای بزرگ همانقدر نامتناسب هستند که استفاده از میزهای بزرگ در فضاهای کوچک دست و پاگیر است.

انتخاب رنگ مناسب میز ال‌سی‌دی

برای این که یک میز تلویزیون با رنگ مناسب انتخاب کنید باید دو نکته را در نظر داشته باشید، اول این که رنگ میز تلویزیون باید با تم رنگی دکوراسیون منزل همخوانی خوبی داشته و هارمونی مناسبی ایجاد کند، نکته مهم بعدی توجه به رعایت توناژ رنگی میز تلویزیون و سبک چیدمان منزل است، به طور مثال میز ال‌سی‌دی کلاسیک معمولا از جنس چوب و در رنگ های طبیعی و خنثی مثل قهوه‌ای یا مشکی تهیه می شود. در دکوراسیون مدرن دست شما برای انتخاب رنگ‌های روشن باز خواهد بود همچنین در یک دکوارسیون لوکس و سلطنتی رنگ سفید یا کاراملی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

معمولا انتخاب رنگ‌های خنثی بهترین گزینه است چرا که با تمام سبک‌های دکوراسیون و تم‌های رنگی هارمونی خوبی ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که میز تلویزیون های موجود در بازار اکثرا به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای یا مشکی دیده می‌شوند. به این ترتیب برای تم رنگی روشن معمولا از رنگ سفید و برای رنگ‌های تیره از رنگ مشکی یا قهوه‌ای استفاده می‌شود، ضمن این که رنگ طبیعی چوب برای میز تلویزیون چوبی می تواند یک انتخاب زیبا باشد.

انتخاب جنس میز ال‌سی‌دی

یکی از نکات دیگری که در زمان خرید میز تلویزیون باید به آن دقت کنید انتخاب جنس مناسب است. در حال حاضر تنوع جنس میزهای ال‌سی‌دی بسیار بالا است، میز تلویزیون چوبی، ام‌دی‌اف، های گلاس، فلزی و … از جمله مواردی است که می‌توانید به آنها فکر کنید. میز های چوبی ماندگاری بالایی دارند، کیفیت خوب این مدل میز تلویزیون‌ها می‌تواند شما را تا سال‌های سال از خرید میز تلویزیون جدید بی‌نیاز کند ضمن این که میز تلویزیون چوبی یک انتخاب مناسب برای اکثر سبک‌های دکوراسیونی است. در دکوراسیون کلاسیک میز ال‌سی‌دی چوبی غالبا به صورت پایه‌دار و منبت کاری شده تهیه می شود.

میز تلویزیون های گلاس نیز در سال‌های اخیر به شدت محبوب شده است، این میزها دارای یک روکش براق و زیبا هستند که جلوه زیبایی به میز تلویزیون می‌بخشد، ضمن این که شرایط تمیز کردن آسان‌تری نسبت به میزهای چوبی دارد. میزهای شیشه‌ای نیز می تواند گزینه مناسبی برای افراد خوش سلیقه باشد، البته اگر در منزل فرزند کوچک نداشته باشید چرا که به هر حال خطر شکستن این میزها وجود دارد، این میزها معمولا در ترکیب با فلز یا چوب ساخته می‌شوند، قیمت ارزان تری نسبت به انواع دیگر دارند، در زمان انتخاب میز تلویزیون شیشه‌ای باید مطئمن شوید که شیشه‌های به کار رفته در آن از جنس نشکن و مقاوم باشند.

میز تلویزیون کشو دار مناسب برای فضاهای کوچک

برخی از میز تلویزیون‌ها دارای طبقه یا کشو هستند، به این ترتیب می‌توانید برخی لوازم و وسایل خود را در این طبقات یا کشوها قرار دهید. این مدل میز تلویزیون مناسب برای فضاهای کوچک است، ضمن این که می توان دستگاه‌های پخش یا بلندگوها را در طبقات آنها قرار داد. گاهی اوقات نیز می توان تلویزیون ال‌سی‌دی را به دیوار نصب کرد و از میز آن به عنوان پایه‌ای برای قرار دادن بلندگوها یا اقلام دکوراتیو دیگر مثل مجسمه و گلدان استفاده کرد.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که خرید میز تلویزیون باید با بودجه مناسبی انجام گیرد تا بتوانید یک محصول با کیفیت و مرغوب تهیه کنید، به ویژه از نظر استحکام و دوام باید دقت کنید که میز تلویزیون مناسبی تهیه کنید، میز باید تحمل فشار ناشی از قرار گرفتن تلویزیون را داشته باشد، از آنجایی که تلویزیون یک وسیله گرانقیمت است باید مطمئن شوید که محل امنی برای قرار دادن آن در نظر گرفته‌اید، به ویژه از نظر استحکام میز تلویزیون یا امکان شکسته شدن پایه یا اجزای میز تلویزیون باید در زمان خرید دقت کافی را داشته باشید.

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *