قیمت مبل نیمه استیل چقدر است؟

 قیمت مبل نیمه استیل چقدر است؟

قیمت مبل نیمه استیل چقدر است؟

مبل نیمه استیل در واقع همان مبل کلاسیک است، برای کسانی که علاقمند به دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی هستند اما فضای مناسب برای چیدمان مبل استیل در اختیار ندارند خرید مبل نیمه استیل می تواند مکمل دکوراسیون پذیرایی منزل باشد. در این مقاله قصد داریم به خرید و قیمت مبل نیمه استیل بپردازیم.

ویژگی‌های مبل نیمه استیل

همانطور که اشاره مختصری در مقدمه داشتیم خرید مبل نیمه استیل برای دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی بسیار مناسب است، این مدل مبلمان اصولا از جنس چوب تهیه شده و دارای تاج و بدنه منبت کاری ظریف هستند، از نظر ویژگی به مبلهای استیل شباهت زیادی دارند با این حال نسبت به این مبلها کمی ظریف و جمع جورتر هستند، بنابراین اگر دکوراسیون لاکچری می‌پسندید اما فضای پذیرایی شما برای قرار دادن مبل استیل فضای کافی ندارد، بهتر است که مبل نیمه استیل بخرید.

قیمت مبل نیمه استیل

مبل‌های نیمه استیل یا کلاسیک از مبلهای سلطنتی ارزان‌تر هستند، دلیل آن هم ابعاد و اندازه جمع و جورتر و همچنین منبت کاری‌های کمتر روی این سبک از مبلمان است، معمولا مبل های استیل از چوب‌های بسیار گرانقیمتی تهیه می‌شوند چرا که باید روی تمام بدنه این مدل مبلمان کنده کاری و منبت کاری شده باشد، اما در مدل کلاسیک یا نیمه استیل حجم این بخش‌های منبت کاری کمتر و از نظر مدل نیز ساده‌تر است. به همین دلیل قیمت مبل نیمه استیل نسبت به مبل استیل ارزان‌تر است اگرچه از نظر ویژگی با آن تقریبا برابری می‌کند.

چوب و پارچه از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی مبل نیمه استیل محسوب می‌شوند، هرچه چوب و پارچه به کار رفته در این سبک از مبلمان کیفیت بالاتری داشته باشد مطمئنا قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود، میزان منبت کاری‌ها، ظرافت آنها و حجم چوب به کار رفته در بدنه مبل نیز از جمله عوامل دیگری است که در قیمت‌گذاری موثر واقع می‌شود.

قیمت مبل نیمه استیل
قیمت مبل نیمه استیل

نکات مهم خرید مبل نیمه استیل

برای این که یک مبلمان مناسب انتخاب کنید باید ابتدا سبک دکوراسیون پذیرایی و چیدمان آن مشخص باشد، به طور مثال در یک دکوراسیون سلطنتی اغلب رنگهایی مثل طلایی، سفید، استخوانی و رنگهای روشن مورد توجه دارند، در حالی که در یک دکوراسیون کلاسیک انتخاب مبل نیمه استیل از میان رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده صورت می‌گیرد.

از مبل‌های نیمه استیل در سبک‌های دکوراسیونی مدرن‌تر استفاده می‌شود، البته بهتر است به بزرگی فضایی که مبلمان در آن قرار میگیرد نیز توجه داشته باشید، مهمترین نکته در انتخاب این سبک مبلها تناسب آنها با سایر اجزای دکوراسیون است، بنابراین بهتر است به مسائلی چون رنگها، طرح‌های به کار رفته در روکش مبل، مقدار منبت کاری‌ها، جنس چوب بدنه و رنگ آن و … توجه داشته و آن را مطابق با سایر المان‌های دکوری انتخاب کنید.

چیدمان مبل نیمه استیل

شاید بتوان گفت که مهمترین رکن زیبایی یک دکوراسیون چیدمان مناسب مبلمان در آن است، بنابراین برای چیدمان مبلمان باید وقت کافی در نظر گرفته شود، مبل های نیمه استیل نیز اصول چیدمان مخصوص به خود دارد که رعایت آنها باعث می‌شود زیبایی این سبک از مبلمان چندین برابر شود.

چیدمان مبل کلاسیک را به سه صورت گرد، مربع و مستطیل انجام می دهند که البته انتخاب نوع چینش بستگی به شکل معماری پذیرایی نیز خواهد داشت. به طور مثال در یک پذیرایی دراز بهترین شکل قرار دادن مبل به شکل مربعی است تا درازی سالن را به خوبی پوشش دهد، در صورتی که فضای بزرگی در بخش پذیرایی دراختیار شما باشد می‌توانید با قرار دادن میز جلومبلی یا فرش وسط، مبلمان نیمه استیل را به شکل دایره‌ای بچینید.

مبل استیل ارزان قیمت

بسیاری از خانواده‌ها  علاقه زیادی به مبلهای استیل دارند، اما ممکن است بودجه خانواده برای خرید این سبک مبلمان کافی نباشد یا فضای مناسب در اختیار نداشته و به فکر خرید مبل استیل ارزان قیمت باشند، در این زمان مبل‌های نیمه استیل می توانند یک انتخاب بسیار مناسب باشند، هم از نظر اندازه و ابعاد و هم از نظر قیمتی مبل‌های نیمه استیل ارزان تر از مبل استیل هستند.

به همین دلیل توصیه ما این است که با خرید یک دست مبل نیمه استیل مناسب به جای خرید مبل استیل ارزان قیمت اما بدون کیفیت می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مبل استیل ارزان قیمت
مبل استیل ارزان قیمت

انواع مبل نیمه استیل

مبل کلاسیک یا نیمه استیل انواع مختلفی دارد که طرح‌های فرانسوی و ایتالیایی آن شهرت جهانی دارند، اما می‌توان مبل‌های راحتی سبک کلاسیک را نیز به عنوان مبل نیمه استیل برای خانه‌هایی که کوچک هستند استفاده کرد. این مبلها دارای منبت کاری های بسیار ظریف تنها در قسمت تاج بوده و معمولا دسته های آنها تلفیقی از چوب و پارچه است و با توجه به دارا بودن ویژگی‌های مبلمان راحتی می توان به صورت روزانه از آنها استفاده کرد، چرا که اصولا دارای راحتی بیشتری در قسمت نشیمن یا تکیه‌گاه هستند.

خرید آنلاین مبل استیل

یکی از بهترین شیوه‌های انتخاب و  خرید مبل استیل یا نیمه استیل خرید آنلاین است، در یک خرید آنلاین شما می‌توانید با صرف وقت و هزینه کمتر انتخابی مناسب از میان گزینه های بیشتری از نظر طرح، رنگ و مدل باشید. بنابراین مطمئنا انتخاب مناسبی خواهید داشت ضمن این که قیمت‌ها نیز در خرید آنلاین به مراتب کمتر از خرید به صورت حضوری از نمایشگاه یا فروشگاه مبلمان خواهد بود.

فقط باید دقت داشته باشید که خرید خود را از یک فروشگاه آنلاین کاملا مورد اعتماد و معتبر انجام دهید، چرا که کلاهبرداری های اینترنتی در خرید آنلاین بسیار زیاد است همچنین ممکن است از کیفیت کار راضی نباشید یا این که کالایی که تحویل میگیرید از نظر شکل ظاهری با آنچه دیده اید فرق داشته باشد.

کلام آخر

خرید مبل نیمه استیل برای کسانی که به دکوراسیون کلاسیک و لاکچری علاقمند بوده اما فضا و بودجه کافی در اختیار ندارند یک انتخاب مناسب است، مبل‌های نیمه استیل ظرافت خاصی دارند که می‌توان آنها را در سبک‌های مختلف دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد، ضمن این که می‌توانید با بودجه مناسب یک مبل نیمه استیل مناسب از نظر قیمت و کیفیت تهیه کنید، این مبل‌ها از نظر ویژگی‌های ظاهری هیچ چیز از مبل‌های استیل باشکوه کم ندارند.

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *