مبل تختخواب شو ارزان قیمت یک نفره انتخاب خوبی است؟

 مبل تختخواب شو ارزان قیمت یک نفره انتخاب خوبی است؟

مبل تختخواب شو ارزان قیمت یک نفره انتخاب خوبی است؟

زندگی در خانه‌های کوچک و آپارتمان‌ها استفاده از وسایل چند منظوره را رواج داده است، وسایلی که علاوه بر زیبایی دارای کاربردهای متنوع نیز هستند، یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه مبل تختخواب شو ارزان است. در این مقاله به بیان نکاتی در خصوص این شکل از مبلمان و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

ماهیت مبل تختخواب شو

همانطور که از نامش پیدا است این مدل مبلمان به مبلی اطلاق می‌شود که هم خاصیت‌های ظاهری و کاربرد مبل را دارا است و هم می‌توان از آن به عنوان تختخواب استفاده کرد. این مبل‌ها غالبا برای استفاده در خانه‌های بسیار کوچک طراحی می‌شوند اما می‌توان از آنها در فضاهای بزرگتر نیز استفاده کرد، مثلا ممکن است برای کسانی که اتاق کار و اتاق خوابشان یکی است و وسایل کار را در اتاق قرار داده‌اند خرید مبل تخت شو به جای سرویس خواب دست و پاگیر مناسب‌تر باشد.

استفاده از این مدل مبل در اتاق مهمان نیز بسیار رایج است، در واقع با تغییر ماهیت مبلمان خیلی راحت می‌توانید اتاق را به یک اتاق خواب راحت تبدیل کنید.

مبل تختخواب شو یک نفره بخرم یا دو نفره؟

خب این بستگی به شرایط شما دارد، در صورتی که قرار است دو کاربر از آن استفاده کنند بهتر است که یک مبل تختخواب شو دو نفره بخرید همچنین در صورتی که فرد بدخوابی هستید و محیط بازی را برای خواب راحت اشغال می‌کنید بهتر است از مدلهای دو نفره انتخاب کنید.

اما در صورتی که اتاق خواب کوچکی دارید استفاده از مدل یک نفره برای شما بهتر خواهد بود. مبل تخت شو در این صورت یک کاناپه است که در زمان لازم می‌توانید با کشیدن بخش نشیمنگاه و خواباندن قسمت تکیه‌گاه مبل آن را به یک تختخواب راحت برای استراحت تبدیل کنید.

مزایای استفاده از مبل تختخواب شو

– استفاده از مبل تختخواب شو در واقع در ختیار داشتن یک کاناپه بزرگ در اتاق خواب است که شما را از قرار دادن هرنوع صندلی و مبل دیگری بی‌نیاز می‌کند.

– در مقایسه با تختخواب‌های ام‌دی‌اف، مبلهای تختخواب‌شو تنوع خوبی از نظر طرح و رنگ دارند چرا که بخش اعظم این مبل‌ها را پارچه مبل تشکیل می‌دهد.

– جابجایی آسان‌تری از تختخواب دارند. برای تمیز کردن اتاق خواب یا در زمان نیاز به جابجایی وسایل مبل‌های تختخواب شو کار شما را آسان‌تر می‌کنند.

– این مدل مبل‌ها در انواع مبل تختخواب شو یک نفره، دو نفره، مبل تختخواب شو ال و ست مبلمان تخت شو در بازار موجود است و می‌توانید با توجه به شرایط خود یک مدل را انتخاب کنید.

نکات مهمی که در زمان خرید مبل تختخواب شو باید به آن دقت کنید

خرید این مدل مبل‌ها در صورتی که به ویژگی‌ها و نکات آن آشنایی نداشته باشید ریسک بزرگی است، چرا که اگر نتوانید به خوبی از هر دو ماهیت مبل تختخواب شو استفاده کنید یک خرید غیر کاربردی داشته‌اید.

– در زمان خرید به ابعاد مبل دقت کنید، مبل‌های تختخواب شو معمولا از مبل‌های معمولی کمی بزرگتر به نظر می‌رسند، بهتر است به تناسب ابعاد و فضایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهید فکر کنید.

– لبه‌های آن را به خوبی بررسی کنید. اگر بخشی از لبه زیرین یا کناری کار تیز باشد ممکن است در باز و بسته کردن‌های مداوم پارچه مبل آسیب ببیند.

– به کیفیت ابزارآلات دقت کنید. از آنجایی که این مدل مبل‌های تختخواب شو دائما در حال باز و بسته شدن هستند باید از لولاها و ابزار با کیفیتی در آنها استفاده شود، در غیر این صورت به مرور صدای باز و بسته کردن لولاها در زمان تبدیل مبلمان شما را اذیت می‌کند.

– این مبل‌ها باید استحکام و دوام مناسبی داشته باشند. فراموش نکنید که قرار است این وسیله دو کاربرد داشته باشد، بنابراین انتظار می‌رود که طول عمر و دوام مناسبی داشته و با کیفیت ساخته شود. پس پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید مبل تختخواب شو حتما اسکلت اصلی مبلمان را بررسی  کنید.

– پارچه مبل یکی دیگر از نکاتی است که در زمان خرید این مبل‌ها باید به آن دقت کنید، از آنجایی که قرار است این مبل تختخواب شما هم باشد بهتر است از پارچه‌های نرم تر و یک‌دست‌تر برای این مدل مبلمان استفاده کنید. پارچه‌هایی که بافت درشت یا طرح‌های برجسته دارند انتخاب مناسبی برای این سبک مبلمان نخواهد بود.

– یک مبل تختخواب شو راحت خریداری کنید. هیچ چیز به اندازه کیفیت خواب شبانه در زندگی شما تاثیرگذار نیست، بنابراین بهتر است از مبل‌هایی استفاده کنید که دارای تشکچه نرم و راحت باشند، ضمن این که پارچه‌های با کیفیت‌تری هم در این مبل‌ها به کار رفته باشد.

– در زمان خرید بهترین کار این است که مبل را کاملا باز کنید و سطح تخت را از نظر ابعاد و یکدست بودن بررسی کنید. بهتر است در مورد نحوه کارکرد صحیح محصول نیز از فروشنده سوال کنید و همچنین روش‌های نگهداری و خدمات پس از فروش از جمله موارد دیگری است که باید اطلاعات کافی در خصوص آن داشته باشید.

– بهتر است در زمان انتخاب پارچه مبلی به رنگ و طرح آن دقت ویژه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به دلیل کاربرد زیادی که مبل تختخواب شو دارد از پارچه‌هایی با رنگ‌های اصطلاحا چرک تاب استفاده کنید. پارچه‌های رنگ روشن ممکن است خیلی زود لک شده و یا آلودگی را به خود جذب کنند.

– مبل‌های تختخواب شو چرمی ممکن است از نظر طراحی و زیبایی نسبت به سایر مدلها بهتر باشند اما باید توجه داشته باشید که این مدل تختخواب‌ها معمولا به خاطر صدایی که در زمان تماس بدن با مبل ایجاد می‌شود و یا عرق کردن مبلمان به ویژه در فصول گرم سال پیشنهاد نمی‌شود.

نکات مهمی که در زمان خرید مبل تختخواب شو باید به آن دقت کنید

جمع‌بندی نهایی

استفاده از  مبل‌های تختخواب شو در خانه‌ها و اتاق خواب‌های کوچک می‌تواند یک ایده مناسب برای دکوراسیون داخلی باشد، ضمن این که این مدل مبل‌ها با کاربردی که دارند علاوه بر زیبایی اتاق خواب راحت و استراحت دلچسبی را برای شما رقم می زنند. به نظر می‌رسد  استفاده از این مدل تختخواب‌ها می‌تواند در دکوراسیون مدرن و امروزی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

استفاده از مبل تختخواب شو می‌تواند یک گزینه عالی برای چند کاربردی کردن اتاق خواب باشد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید یک اتاق خواب مجهز و کاربردی داشته باشید مبل تخت شو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *