میز جلو مبلی استیل چه نوع میزی است؟

 میز جلو مبلی استیل چه نوع میزی است؟

میز جلو مبلی استیل

میز جلو مبلی از جمله وسایلی است که در دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کرد، این وسیله کاربردی اگرچه ظاهرا کم اهمیت به نظر می‌رسد اما نقش مهمی در چیدمان مبل خواهد داشت، چرا که در بسیاری مواقع نقش نقطه کانونی را در چیدن مبل‌ها ایفا می کند. در این مقاله به بررسی میز جلو مبلی استیل و نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت میز جلو مبلی در دکوراسیون

همانطور که در مقدمه هم اشاره کوتاهی داشتیم میز جلو مبلی چوبی و استیل جدا از کاربردی که در راحتی پذیرایی از میهمان دارد یک وسیله مهم در چیدمان مبل محسوب می شود، در واقع در یکی از انواع روش‌های چیدمان مبل از میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی قرار گرفتن مبل‌ها استفاده می‌شود. در این روش میز جلو مبلی را در مرکز چیدمان و مبل‌ها را در اطراف آن قرار می‌دهند.

چه مدل میزهای جلو مبلی استیل محسوب می‌شوند

در مقاله‌های مربوط به مبلمان استیل ویژگی‌های این مدل ست ها را به تفصیل بیان کرده ایم، این ویژگی ها در مورد میزهای جلو مبلی استیل نیز صدق می کند. در واقع باید گفت که منظور از جلو مبلی استیل میزی است که دارای ویژگی‌هایی نظیر پایه‌ها و بدنه منبت کاری شده، کیفیت بسیار بالای متریال تولیدی، ظاهر شیک و مجلل و … می‌باشد.

اصولا در زمان تهیه یک ست کامل مبلمان جلو مبلی و عسلی نیز در این ست جای می‌گیرند، اما در صورتی که به هر دلیلی مجبور به تهیه این اقلام به صورت جداگانه باشید خرید میز عسلی و جلو مبلی شیک را باید مطابق قوانین چیدمان و دکوراسیون داخلی انجام دهید.

انواع جلو مبلی استیل

اگر بخواهیم صرفا جلو مبلی های استیل را به انواع مختلفی تقسیم کنیم  باید گفت که از نظر متریال تولیدی و شکل ظاهری دارای انواع مختلفی خواهد بود که جزئیات آن به شرح زیر است:

جلو مبلی استیل از جنس چوب

یکی از متریال‎های اصلی تولید جلو مبلی استیل چوب است، چوب‌های بسیار مرغوب و با کیفیت برای تهیه این کالا استفاده می‌شود چرا که باید کار خراطی و منبت کاری روی آنها انجام شود، معمولا این مدل جلو مبلی‌ها دارای پایه‌های بزرگ و کار شده هستند و رویه آنها از جنس شیشه و در مواردی سنگ‌های تزئینی از جمله مرمر و گرانیت است.

جلو مبلی استیل از جنس فلز

در مواردی جلو مبلی‌های استیل از جنس فلزات گرانبها از جمله برنز ساخته می‌شوند، در این مورد هم روی فلز نقش های زیبایی را حک می کنند که زیبایی منحصر به فردی به جلو مبلی می‌بخشد، برای بخش رویه میز نیز می‌توان از شیشه و یا سنگ استفاده کرد.

انواع جلو مبلی استیل از نظر مدل

شکل کلاسیک غالب میزهای جلو مبلی مستطیل است، اما لزوما همه جلومبلی‌ها را به شکل مستطیل طراحی نمی‌کنند، میزهای مربع، دایره و بیضی شکل نیز می‌توانند زیبایی‌های خود را داشته باشند و در فضاهای مناسب می‌توان از آنها نیز استفاده نمود.

میزهای مربعی شکل را اصولا در چیدمان‌های مربعی و متوزان مورد استفاده قرار می‌دهند، همچنین این مدل میزهای استیل مناسب فضاهای کوچکتر هستند.

میز جلو مبلی استیل دایره‌ای یا بیضی شکل بیشتر مناسب فضاهای بسیار بزرگ طراحی شده است، نوع چیدمان مبل‌ها در زمان استفاده از این میزها می‌تواند دایره‌ای، مربعی و حتی مستطیلی باشد. همچنین در مطلب آموزش نحوه چیدمان مبل ال نیز می توان از این مدل جلو مبلی‌ها استفاده کرد.

رنگ جلو مبلی استیل

انتخاب رنگ جلو مبلی و عسلی استیل با توجه به تم رنگی چیدمان لوکس مشخص می‌شود، همانطور که می‌دانید در یک دکوراسیون لوکس و مجلل رنگ‌های روشن، طلایی، نقره و استخوانی رنگ‌های غالب هستند، بنابراین رنگ جلو مبلی نیز با توجه به رنگ مبلمان انتخاب خواهد شد، به این معنا  که باید از نظر رنگ میان میز جلو مبلی استیل و مبلمان همخوانی وجود داشته  و حتی بهتر است که از نظر رنگ کاملا شبیه به ست مبلمان باشد.

نکات مهم خرید جلو مبلی استیل

برای این که خرید جلو مبلی را با موفقیت انجام دهید باید نکاتی را  مد نظر داشته باشید که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

ابعاد استاندارد جلو مبلی استیل

از نظر ابعاد میزی را می‌توان استاندارد نامید که تناسب خوبی با حجم و اندازه  مبل‌ها و فضایی که در آن قرار می‌گیرد داشته باشد، هیچ فرقی نمی‌کند که شما کدام مدل جلو مبلی را انتخاب می‌کنید در زمان چیدمان باید فضایی در اختیار شما قرار گیرد که به راحتی در زمان پذیرایی بتوانید در میان مبل‌ها حرکت کنید. بنابراین انتخاب میزهای بزرگ در یک فضای کوچک می‌تواند دست و پا گیر باشد ضمن این که میزهای کوچک دکوری در فضاهای بزرگ نیز اصلا جذابیتی نخواهند داشت.

هماهنگی اجزای ست مبلمان

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب جلو مبلی و عسلی باید در نظر داشته باشید این است که این محصولات از نظر ظاهری و رنگ باید کاملاً با مبلمان شما ست باشند، به ویژه در مورد مبل‌های استیل بهتر است که رنگ چوب، طرح‌های منبت کاری شده و خصوصیات ظاهری تا جای ممکن یکسان باشند.

ایمنی جلو مبلی استیل با رویه شیشه‌ای

معمولا برای این شکل جلو مبلی ها شیشه‌های ضخیم استفاده می‌شود، با این وجود بهتر است که از ضخامت و استحکام شیشه جلو مبلی استیل اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید. به ویژه در شرایطی که قرار است روی جلو مبلی از وسایل دکوراتیو استفاده شود استحکام بالا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

هماهنگی جلو مبلی استیل با عسلی‌ها

معمولا میزهای جلو مبلی و عسلی را از یک شکل و طرح در ابعاد مختلف انتخاب می‌کنند، اما در مورد جلو مبلی‌های استیل این مسئله کمی متفاوت است، بهتر است میز عسلی‌های انتخابی شما از نظر شکل کلی و رنگ تابع میز جلو مبلی باشند، به طور مثال هر دو محصول دارای رنگ طلایی و ظاهر مستطیل باشند. این هماهنگی را می‌توان در جزئیات مثل قسمت‌های کار شده بدنه میزها رعایت نکرد.

کلام آخر

جلو مبلی‌های استیل از جمله شیک ترین اقلام دکوراتوی هستند که در دکوراسیون کلاسیک و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، این مدل میزها در کنار کارایی بالایی که دارند می توانند یک چشم انداز واقعا لاکچری و بی‌نظیر به چیدمان مبل‌ها ببخشند، به همین دلیل نیز انتخاب آنها با توجه به نکاتی که در مقاله به آنها اشاره شد می‌تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی بخش پذیرایی منزل شما ایفا کند.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *