چیدمان مبل سلطنتی در منزل

 چیدمان مبل سلطنتی در منزل

در دکوراسیون خانه‌های بزرگ معمولا از مبلمان سلطنتی استفاده می‌شود، بسیاری افراد علاقمند به سبک‌های لاکچری مبل‌های استیل را بیشتر می‌پسندند، در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه چیدمان مبل سلطنتی در منزل آشنا کنیم. اگر علاقمند به مبل سلطنتی هستید این مقاله را از دست ندهید.

اصول چیدمان مبل سلطنتی

برای این که مبلمان سلطنتی جلوه زیبایی داشته باشد، بهتر است به اصول چیدمان آن و همچنین کاربرد آن در منزل توجه داشته باشید.

توجه به ابعاد مبل سلطنتی

مبل استیل یا سلطنتی به مبل‌هایی اطلاق می‌شود که بخش اعظم اسکلت بدنی آنها را چوب تشکیل می‌دهد دارای منبت کاری های فراوان در قسمت تاج، پایه‌ها و دسته‌ها هستند و غالبا در رنگ‌های سفید و طلایی یا ترکیبی تهیه می‌شوند. مهمترین اصلی که در مورد چیدمان مبل سلطنتی باید در نظر داشته باشید این است که مبلمان استیل مناسب برای فضاهای بزرگ است، بنابراین به ابعاد این مبل و تناسب آن با فضایی که قرار است در آن چیده شود داشته باشید.

مبل‌های استیل یا سلطنتی دارای ابعاد پهن‌تر و ارتفاع بلندتری نسبت به سایر مبلها هستند بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید. نکته مهم بعدی در انتخاب مبل سلطنتی این است که این مبلمان باید به صورت کامل تهیه شود و معمولا به صورت ست‌های ۷ و ۹ نفره تولید می‌شود، این سبک از مبلمان را نمی‌توان به صورت نیم ست استفاده کرد.

کاربرد مبل سلطنتی

بهتر است مبلمان سلطنتی را در مرکز کانونی دکوراسیون منزل قرار دهید، نقطه کانونی به قسمتی از منزل اطلاق می‌شود که در بدو ورود مورد توجه قرار می‌گیرد، بهتر است مبل استیل را در مقابل شومینه و یا دیوار شاخص قرار دهید.

به فاصله میان مبل‌ها دقت کنید

فاصله میان مبل‌ها در چیدمان مبل سلطنتی باید استاندارد باشد، مبل‌ها نباید کاملا به دیوار چسبانده شوند، فاصله مبل‌ها نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، به ویژه در فضاهای بزرگ سعی نکنید با فاصله دادن میان مبل‌ها فضاهای خالی را پر کنید.

حفظ تقارن در چیدمان

یکی از نکاتی که باعث می‌شود مبل سلطنتی شیک دیده شود، حفظ تقارن در چیدمان آن است. اگر این تقارن در چیدمان رعایت نشود باعث می‌شود که فضا کوچک دیده شده و مبل زیبایی خود را در نظر بیننده از دست بدهد.

انتخاب صحیح بر اساس سبک دکوراسیون

دقت داشته باشید که مبلمان سلطنتی بهتر است در دکوراسیون‌های لاکچری و مجلل استفاده شود، فضاهای بزرگ برای این نوع مبملان مناسب‌تر است و این تناسب میان نوع مبلمان و سبک دکوراسیون است که باعث می‌شود جلوه مبل‌ها بیشتر شود.

توجه به هارمونی رنگ‌ها

یکی دیگر از اصولی که باعث زیباتر دیده شدن مبل سلطنتی می‌شود توجه به هارمونی رنگ‌های این نوع مبل‌ها با سایر اقلام دکوری خانه است. رنگ مبل سلطنتی حداقل باید با رنگ فرش و  پرده‌ها ست باشد.

انواع چیدمان مبل سلطنتی در منزل

مبلهای سلطنتی را به روش‌های مختلفی می توان در خانه چید، در این بخش از مقاله سعی می‌کنیم که روش‌های مختلف چیدمان مبل سلطنتی را به شما آموزش دهیم.

چیدمان مبل سلطنتی به شکل مربع یا قرینه

این شیوه چیدمان شکل مربعی نامیده می‌شود چون در آن مبل‌های سلطنتی دونفره و سه نفره روبروی هم قرار می‌گیرند و مبل‌های تک نفره نیز در ضلعهای روبروی هم چیده می شوند. می‌توان میز جلومبلی را در مرکز این مربع و روی یک فرش قرار داد.

چیدمان دایره‌ای مبل سلطنتی

اگر فضای پذیرایی شما متراژ زیادی دارد و فضای مناسب در اختیار دارید و ست مبلمان سلطنتی شما ۹ نفره باشد می‌توانید این سبک چیدمان را استفاده کنید، بهتر است یک فرش گرد در مرکز چیدمان مبل‌ها پهن کنید تا فضا زیباتر به نظر برسد.

چیدمان ناهماهنگ مبل سلطنتی

در این شکل از چیدمان همان‌طور که از نامش پیدا است از نظم خاصی برای چیدن مبلها استفاده نمی‌شود و می‌توان مبل‌ها را به هر شکلی که سلیقه کاربر است چید، از سایر اقلام مثل پنجره‌ها، کنسول، آینه و میز عسلی هم می‌توان در این سبک چیدمان بهره برد. فقط دقت داشته باشید که این سبک چیدمان باعث بی‌نظم دیده شدن فضای پذیرایی شما نباشد.

آیا می‌توان از مبل سلطنتی در خانه کوچک استفاده کرد؟

همانطور که اشاره کردیم استفاده از مبل سلطنتی یا استیل در خانه‌های کوچک جلوه ای نخواهد داشت، مگر این که فضای پذیرایی شما ابعاد مناسبی داشته باشد و توصیه ما این است که به جای مبلمان سلطنتی یا استیل از مبل‌های کلاسیک یا نیمه استیل برای دکوراسیون خانه‌های کوچک استفاده شود.

قیمت مبل سلطنتی چقدر است؟

با توجه به این که مبل سلطنتی از چوب مرغوب و با کیفیت ساخته می‌شود نسبت به سایر مبل‌ها قیمت آن نیز گرانتر است، بنابراین برای داشتن یک ست مبل سلطنتی شیک شما باید بودجه مناسبی در نظر داشته باشید، ضمن این که فاکتورهایی مثل جنس پارچه مبل، میزان منبت‌کاری روی مبل‌ها و نوع چوب مبلمان سلطنتی نیز در قیمت آن تاثیر مستقیم دارند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مبل سلطنتی ارزان تهیه کنید این است که از به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنید و یا مبل سلطنتی را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی بدون واسطه خریداری کنید. استفاده از مبل‌های نیمه استیل نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که مبل راحتی دوست ندارند و علاقه به داشتن یک دست مبل سلطنتی در منزل دارند.

در حال حاضر مبل سلطنتی با قیمت‌های مختلف در بازار مبل موجود است و کاربران می‌توانند با توجه به بودجه و کاربری مبلمان، ست مبل ۷ نفره یا ۹ نفره استیل یا نیمه استیل تهیه کرده و از داشتن یک دکوراسیون شیک و با شکوه لذت ببرند.

کلام آخر

حال که با چیدمان مبل استیل در منزل آشنا  شدید و ویژگی‌های این سبک از مبلمان را دانستید، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید.توجه داشته باشید که تمام زیبایی مبل استیل یا سلطنتی به مرغوبیت چوب به کار رفته در آن، منبت کاری‌های ظریف و قرینه و همچنین استفاده از پارچه مبل گرانبها و با کیفیت است، بنابراین سعی کنید با قرار دادن بودجه مناسب خرید مبل سلطنتی از خرید مبل‌های بی‌کیفیت با قیمت پایینتر خودداری کنید.

در انتخاب طرح و رنگ و ابعاد مبل سلطنتی نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید تا دکوراسیون منزل شما از جلوه‌های بصری زیباتری برخوردار باشد، ضمن این که با استفاده از اقلام دکوراتیو گرانبها و لوکسی مثل گلدان‌های چینی و بلور یا مجسمه‌های برنزی، نقره و طلایی به همراه یک دست مبل سلطنتی شیک می‌توانید یک دکوراسیون لاکچری زیبا داشته باشید.

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *