قیمت روتختی دو نفره

 قیمت روتختی دو نفره

همه ما نیاز داریم پس از یک روزه کاری پرمشغله یک خواب راحت و آرامش بخش را تجربه کنیم. و برای اینکه این آرامش را هنگام خواب تجربه کنیم نیازمند یک روتختی نرم و راحت هستیم تا آرامش کامل را هنگام خوابیدن تجربه کنیم. در نتیجه رو تختی از مهمترین عواملی است که راحتی و آرامش ما را هنگام خواب تامین میکند.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم که با شما درباره انواع روتختی صحبت کنیم. پس اگر به دنبال خرید روتختی مناسب هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع روتختی

با توجه به اینکه امروزه افراد اهمیت بیشتری به دکوراسیون و زیبایی تخت خواب میدهند تنوع روتختی دونفره نیز در بازار افزایش پیدا کرده است که این تنوع علاوه بر طرح بر اساس جنس نیز دسته بندی خواهند شد.

اما به طور کلی روتختی­ها را می­توانیم به دو دسته تقسیم کنیم: روتختی لحاف دار و روتختی کاوری.  این روتختی­ ها نیز هرکدام تنوع بسیاری دارند که ما در ادامه این مطلب آنها را مورد بررسی قرار خواهیم.

روتختی لحاف دار

روتختی لحاف دار یک روتختی شش تکه است که لحاف این روتختی وسط دوزی شده و دیگر نیازی به خریدن کاور جداگانه لحاف نخواهید داشت. یکی از مزیت­های روتختی لحاف دار این است که با توجه به اینکه روتختی لحاف دار وسط دوزی شده است مشبک لحاف داخل کاور نمی­چرخد.

اما بزرگترین عیب روتختی لحاف دار نحوه شستشوی آن است چرا که شما نمی­توانید لحاف را از ملحفه جدا کنید در نتیجه همیشه باید شست و شوی لحاف را به خشکشویی­ها بسپارید تا مشکلی برای لحاف شما پیش نیاید.

روتختی کاوری

روتختی کاوری نیز همچون روتختی لحاف دار شش تکه است اما تفاوتی که با روتختی لحاف­دار دارد این است که شما به جای اینکه یک لحاف خریداری کنید کاور لحاف را خریداری میکنید.کاور لحاف نیز به گونه‌ای تولید شده است که در قسمت داخلی آن در هر چهار گوشه کاور بندهایی برای نگه داشتن لحاف داخل کاور وجود دارد تا لحاف درون کاور نچرخد.

از مزیت­های روتختی کاوری میتوان به راحت بودن شستشوی آنها اشاره کرد. چرا که شما می­توانید به راحتی کاور لحاف را جدا کنید و خودتان آن را به راحتی با ماشین لباسشویی بشویید.

و دیگر مزیت روتختی کاوری این است که اگر هر زمان از طرح روتختی خسته شدید می­توانید به راحتی کاور روتختی را با توجه به سلیقه خود عوض کنید.

از معایب روتختی کاوری نیز می‌توان به سنگین بودن لحاف اشاره کرد سنگین بودن لحاف باعث میشود که بندهای نگهدارنده درون کاور به راحتی پاره شوند. اما این مشکل را نیز می­توانید خودتان به راحتی در خانه با محکمتر دوختن بندها حل کنید.

انواع مدل روتختی

روتختی­ها نیز همانطور که در بالا ذکر کردیم انواع مختلفی دارند که هر کدام برای اتاق خواب­های خاص طراحی شده­اند که ما در ادامه این مطلب تعدادی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

روتختی هتلی

روتختی هتلی از پرطرفدارترین روتختی­ها است. چرا که نرمی و راحتی این روتختی باعث میشود خوابی آرامش بخش را تجربه کنید. علت محبوبیت زیاد این روتختی­ها این است که نرمی روتختی­های هتلی با نرمی پنبه برابری می­کند به همین دلیل نیز بسیاری از افراد از روتختی هتلی استفاده میکنند.

علاوه بر این روتختی­های هتلی کاملا ساده و مینیمال طراحی می­شوند به همین دلیل نیز با هر سبک دکوراسیونی مطابقت دارند.

روتختی عروس

از مهمترین بخش­هایی که زوج­های جوان اهمیت بسیاری به آن می­دهند تزیین اتاق عروس است. که تمام زیبایی اتاق خواب عروس بستگی به تخت و سرویس خواب عروس دارد.

معمولاً زوج­های جوان روتختی­هایی را انتخاب می­کنند که با پارچه ساتن و ابریشم دوخته شده باشد چرا که زیبایی خیره کننده­ای دارند و براقی خاصی نیز به جلوه اتاق خواب شما می­دهند.

روتختی نوزاد

از مهمترین نکاتی که باید هنگام تزیین اتاق خواب نوزاد خود به آن دقت کنید روتختی نوزاد است. چرا که نوزادان در روز بیشتر از ۱۸ ساعت می­خوابند، در نتیجه باید هنگام خواب احساس آرامش داشته باشند. اما باید هنگام خریدن روتختی نوزاد دقت بالایی داشته باشید چرا که نوزادان نسبت به بزرگسالان حساسیت بیشتری دارند.

پس هنگام خریدن روتختی نوزاد باید به این نکته توجه داشته باشید که روتختی ضد حساسیت باشد. از پارچه هایی تهیه شده باشد که صد درصد پنبه­ای باشد تا آسیبی به پوست نوزادتان نرساند.

انواع مدل روتختی

انواع سایز روتختی

روتختی­ها علاوه بر اینکه مدل­های متفاوتی دارند سایزهای متنوعی نیز دارند. از جمله:

روتختی تک نفره

روتختی ­های تک نفره معمولاً به صورت چهار تکه تولید می­شوند که شامل یک لحاف، کاور تشک، یک عدد رویه بالش و یک عدد کاور کوسن هستند.که البته برخی از تولیدکنندگان به جای اینکه کاور کوسن تولید کنند دو عدد کاور بالش تولید میکنند.

پیش از خرید رتختی تک نفره به ابعاد تشک خود دقت کنید. سایز استاندار یک تشک تک نفره معمولا ۹۰ سانتی متر است.

روتختی یک و نیم نفره

روتختی­های یک و نیم نفره نیز همچون روتختی­ تک نفره به صورت چهار تکه تولید می­شوند. هنگام خرید روتختی یک و نیم نفره حتماً به عرض تشک توجه داشته باشید تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

عرض استاندارد یک تشک یک و نیم نفره معمولا ۱۲۰ سانتیمتر است.

روتختی دونفره

روتختی دو نفره با سایر روتختی­ها تفاوت های بسیاری دارد از جمله اینکه روتختی دونفره به صورت شش تکه تولید میشود که شامل یک عدد لحاف، کاور تشک، دو عدد رویه بالش و دو عدد کاور کوسن هستند. برخی از تولید کنندگان روتختی دونفره را به صورت ۸ الی ۱۰ تکه نیز تولید میکنند.

هنگام خرید روتختی دونفره سایز تشک خود را اندازه گیری کنید. در حالت استاندارد سایز یک تشک دو نفره باید ۱۶۰ سانتی متر باشد اما پیش از خرید حتما باید تشک خود را اندازه گیری کنید.

قیمت روتختی دو نفره

قیمت روتختی­ها با توجه به کیفیت و سایزی که دارند متفاوت است اما قیمت روتختی­های دونفره با هر متریالی که ساخته شده باشد از دیگر روتختی­ها گران­تر است چرا که برای تولید آن باید از متریال بیشتری استفاده شود.

قیمت روتختی دو نفره با توجه به تعداد تکه­ هایی که دارد متغیر است اما با کیفیت­ترین روتختی ها قیمت بالاتری نیز دراند.

انواع سایز روتختی

پرسش و پاسخ

چرا قیمت روتختی­های دونفره از دیگر روتختی­ها بیشتر است؟ به دلیل اینکه تولید کننده در تهیه آن از مواد بیشتری استفاده کرده است.

روتختی با کیفیت باید از چه متریالی ساخته شده باشد؟ یک روتختی با کیفیت باید درصد کمی از پلاستیک در آن وجود داشته باشد و  از صددرصد نخ و پنبه تهیه شده باشد.

نتیجه گیری

ما در این مطلب قصد داشتیم که شما را با انواع روتختی­ها آشنا کنیم تا هنگام خرید روتختی اطلاعات کافی را داشته باشید و بتوانید یک روتختی با کیفیت و با دوام خریداری کنید. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *