مبل راحتی مدل چستر

 مبل راحتی مدل چستر

مبل راحتی مدل چستر

یکی از معروفترین مبل­هایی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده و به عنوان یکی از انواع مبل راحتی نیز شناخته میشود مبل راحتی مدل چستر است. این سری از مبل­ها اگرچه کاملا کلاسیک ساخته شده­ اند اما با توجه به طراحی­هایی که دارند شما میتوانید از انها در انواع دکوراسیون­ها استفاده کنید.

اگر میخواهید که بیشتر با مبل­های چستر راحتی اشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه مبل چستر

سازنده مبل چستر فردی به نام لرد فیلیپ هرد است که این سری از مبل را به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس طبقه اشراف و تامین اسایش و راحتی اشراف زادگان ساخت. طرح اولیه مبل چستر به اینگونه بود که ارتفاع بسیار کمی داشت و لبه­ های ان نیز گرد بود و دسته­ های آن متمایل به بیرون بود و تنها از چرم ساخته میشدند و زیبایی­های تکمیلی آن را با لمسه دوزی و قرار دادن دکمه و یا نگین­های بسیار براق تکمیل میکردند.

با توجه به اینکه مبلمان چستر قدمت چندین ساله دارند اما امروزه نیز سازندگان همان ظاهر قدیمی مبل چستر را حفظ کرده­اند و همچنان نیز این سری از مبل ها مورد استفاده قشر ثروتمند جامعه قرار میگیرد.

ویژگی­های مبل چستر

دلیل متمایز بودن مبل­های چستر از دیگر مبل­ها این است که مبلمان چستر ویژگی­های خاصی دارند از جمله:

تکیه گاه و دسته­های پهن و همینطور نمشیمن گاه پهنی دارند. که البته بارز­ترین ویژگی مبلمان چستر لمسه دوزی های ان است که ان را ازدیگر مبل­ها متمایز میسازد و ظاهری کلاسیک تر به مبل میبخشد. که البته برای اینکه ظاهر انها کمی مجلل­تر شود در قسمت دوخت­های فرو رفته  از دکمه­ها و نگین­های براق نیز استفاده میکنند تا ظاهری شیک و مجلل تر داشته باشند.

ویژگی های مبل چستر

جنس پارچه مبل چستر

مبل چستر در ظاهر قدیمی و اولیه خود با چرم ساخته میشده. که امروزه نیز برای اینکه ظاهر کلاسیک انرا حفظ کنند از چرم استفاده میکنند. اما برای اینکه بتوانند از مبلمان چستر در دکوراسیون­های مدرن نیز استفاده کنند ان را با پارچه­های مختلفی از جمله کتان و مخمل و… تهیه میکنند.

اما توجه داشته باشید که اگر میخواهید فضایی رسمی و کلاسیک داشته باشید از مبل چستری استفاده کنید از چرم مبلی ساخته شده باشد.

مبل چستر مدل راحتی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم امروزه بسیاری از تولید کنندگان سعی بر آن دارند که مبل­ راحتی را با طرح مبل چستر روانه بازار کنند که البته در این کار موفق نیز شده­ اند. بسیاری از تولید کنندگان مبل­های راحتی میسازند که طرح ان کاملا مطابق مبل چستر است تنها با این تفاوت که در ساخت ان از چرم استفاده نمیشود و از پارچه­های معمولی و ساده استفاده میکنند اما تمامی ویژگی­های یک مبل چستر را دارد.

پس اگر یک دکوراسیون مدرن و یا مینیمال دارید و دوست دارید که از مبل چستر استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که از مبل راحتی مدل چستر غافل نشوید.

در چه سبک دکوراسیونی میتوانیم از مبل چستر استفاده کنیم؟

همانطور که پیش از این  ذکر کردیم مبلمان چستر را با انواع پارچه­ مبلی تولید میکنند به همین دلیل مبلمان چستر متعلق به سبک خاصی نیست و به راحتی میتوانید از آن در هر سبک دکوراسیونی استفاده کنید.اما در ظاهر اولیه مبل چستر تنها برای دکوراسیون­های کلاسیک ساخته شده است.

اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که از چه مبل چستری استفاده کنید. اگر قصد دارید در دکوراسیون مینیمال و مدرن از مبل چستر استفاده کنید از مبلمان چستر پارچه­ای استفاده کنید و اگر میخواهید در مکان­های اداری و یا دکوراسیون­های کلاسیک از مبل چستر استفاده کنید حتما از مبلمان چرمی استفاده کنید.

در چه سبک دکوراسیونی میتوانیم از مبل چستر استفاده کنیم؟

پارچه مناسب مبل چستر

اگر نمیخواهید که از مبلمان چستر چرمی استفاده کنید باید توجه داشته باشد که  مبل چستر با پارچه هایی با تراکم بالا ساخته شده باشد تا لمسه دوزی­های ان زیباتر دیده شود. بهترین پارچه­ای که میتوانید برای مبل­های چستر استفاده کنید پارچه­های مخمل و کتان هستند که طرفداران بیشتری نسبت به دیگر پارچه­ها دارند.

اما توجه داشتید که به هیچ عنوان نباید از پارچه­های بسیار شلوغ برای مبل چستر استفاده کنید چرا که شلوغی پارچه اجازه دیده شدن زیبایی­های لمسه دوزی را نمیدهد و از زیبایی مبل شما کاهش میدهد. در نتیجه سعی کنید از پارچه­های ساده­ تر استفاده کنید.

نکات مهمی که هنگام خرید مبل چستر باید به ان توجه کیرد

اگر قصد دارید که یک سری مبل چستر با دوام و زیبا داشته باید به نکات بسیاری توجه کنید از جمله:

کیفیت پارچه

اولین نکته­ ای که هنگام خرید مبل چستر باید به ان توجه کنید کیفیت مبل است. چرا که مبلی که انتخاب میکنید باید تا سالهای طولانی برای شما دوام داشته باشد.پس توجه داشته باشید که از بهترین جنس پارچه استفاده شده باشد و همینطور لمسه دوزی­ها کاملا تمیز و یکدست دوخته شده باشند تا ظاهر زیبایی داشته باشد. یکی از عواملی که در قیمت مبل چستر تاثیرگزار است نوع پارچه است.

توجه به ابعاد مبل چستر

دومین نکته­ای که باید به آن توجه کنید ابعاد مبل چستری است که انتخاب میکنید. مبلی که انتخاب میکنید باید کاملا مطابق فضای خانه شما باشد تا فضای بساری را اشغال نکند و دست و پا گیر نباشد. البته توجه داشته باشید که مبلمان چستر به هیچ عنوان برای خانه­های کوچک پیشنهاد نمیشوند چرا که فضای بسیار زیادی را اشغال میکند.

توجه به سبک و رنگ دکوراسیون

و اخرین نکته­ ای که باید به ان توجه کنید این است که ایا مبل چستری که انتخاب کرده­ اید مطابق سبک دکوراسیون شما هست یا خیر. البته که با توجه تنوع مبل­های چستر شما میتوانید از انها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کنید اما دقت داشته باشید که مبل چستر با رنگ دکوراسیون شما نیز همخوانی داشته باشد.

پرسش و پاسخ

ایا میتوان از چستر­های چرمی برای دکوراسیون­های مدرن استفاده کرد؟خیر زیرا ظاهری کاملا رسمی و کلاسیک دارند.

بهترین پارچه برای مبل چستر چیست؟ بهترین پارچه برای مبل چستر پارچه کتان و یا مخمل است.

 نیجه گیری

در نهایت باید به شما ما بگوییم که مبلمان راحتی مدل چستر از محبوبترین و خاص ترین مبل­هایی است که میتوانید از ان در هر سبک دکوراسیونی استفاده کنید اما توجه داشته باشد که حتما باید از چسترهای با کیفیت استفاده کنید.

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *