کاناپه تخت خواب شو

 کاناپه تخت خواب شو

کاناپه تخت خواب شو

امروزه اکثر تولید کنندگان سعی بر آن دارند که وسایل خانگی خصوصاً مبلمان را به گونه­ای طراحی کنند که بتوان به صورت چند منظوره از آنها استفاده کرد و در عین حال فضای کمتری را در خانه اشغال کنند.

یکی از این وسایل خانگی که بسیار پرطرفدار نیز هست کاناپه تخت خواب شو است که شما می­توانید به صورت دو منظوره از این کاناپه استفاده کنید.اگر قصد دارید که با کاناپه تختخواب شو بیشتر آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع  ساختار کاناپه تختخواب شو

کاناپه­های تختخواب شو با توجه به جزئیاتی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند:

 .کاناپه­ تخت خوابشو تا شونده

 .کاناپه تختخواب شو با مکانیزم

کاناپه تختخواب شو تا شونده

این مدل از کاناپه­های تختخواب شو از رایج‌ترین نوع کاناپه­های تختخواب شو هستند که بسیار پرطرفدار هستند و البته قیمت پایین­تری نیز نسبت به دیگر کاناپه­ ها دارند چرا که باز و بسته کردن و همینطور تعمیر کردن این نوع از کاناپه­ها بسیار راحت­تر از دیگر کاناپه­ های تختخواب شو است اما بزرگترین عیب این مدل از کاناپه­ های تختخواب شو این است که حجم بیشتری نسبت به کاناپه­ مکانیزم دار دارند و البته که راحتی کمتر نیز دارند.

اما یکی دیگر از ویژگی­های این مدل از کاناپه­های تختخواب شو این است که معمولاً در زیر آن­ها باکس­هایی وجود دارد که میتوانید برای نگهداری وسایل خود از آن استفاده کنید.

کاناپه تختخواب شو مکانیزم دار

این سری از کاناپه­های تختخوابشو نیز مزیت­ها و معایب مختص به خود را دارند.  کاناپه تختخواب شو مکانیزم دار یک مکانیزم باز شونده دارد که این مکانیزم کاملاً فلزی بوده و شما می­توانید تنها با کشیدن تکیه گاه مبل رو به جلو قطعه نگهدارنده آن را آزاد کنید و یک تخت خواب راحت داشته باشید.

کاناپه­های تختخواب شو مکانیزم دار برای اینکه تبدیل به تختخواب شوند حداقل به ۳۰ سانتی متر فضا برای باز شدن نیاز دارد.

اما یکی از معایب کاناپه تختخواب شو مکانیزم دار این است که تعدادی قطعات متحرک در قسمت مکانیزم این کاناپه وجود دارد که این قطعات به مرور زمان باعث هرز شدن قطعه می­شود اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که طول عمر کاناپه تختخوابشو علاوه بر کیفیت متریال به نوع نگهداری شما نیز بستگی دارد.

کاناپه تختخواب شو مکانیزم دار

از چه متریالی در ساخت کاناپه تخت خواب شو استفاده می­شود؟

با توجه به اینکه کاناپه تخت خواب شو از اجزای مختلفی ساخته شده است باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی کوچکترین اجزا نیز باید از با کیفیت­ترین متریال ساخته شده باشد.

اسکلت کاناپه

مهمترین بخش هر کاناپه اسکلت آن است چرا که تمامی ساختار یک کاناپه روی اسکلت انجام میشود. معمولا اسکلت کاناپه را چوبی و یا پلاستیکی می­سازند اما اسکلت کاناپه­ های تخت خواب شو باید از فلز و یا همان پروفیل ساخته شود تا استحکام بیشتری داشته باشد.

اسفنج کاناپه

اسفنج کاناپه نیز راحتی مبل را تامین میکند در نتیجه باید از بهترین متریال ساخته شده باشد. معمولاً برای ساخت کاناپه­ ها از اسفنج و یا فوم سرد استفاده می‌کنند که تفاوت این دو معمولاً برای افرادی که حرفه­ای نیستند کار سختی است .

اما توجه داشته باشید که فوم گرم پس از مدتی دیگر قابلیت برگشت پذیری نخواهد داشت. و به راحتی گود میشوند به همین دلیل نمی‌توان برای کاناپه­های تخت خواب شو از فوم گرم استفاده کرد.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که اسفند استفاده شده در کاناپه باید به صورت یک تکه باشد تا عمر بیشتری داشته باشد.

پایه ­های کاناپه

کاناپه­ های تختخواب شو نیز همچون پایه مبل راحتی، مبل چستر و… هستند که معمولاً یا فلزی ساخته می­شوند و یا چوبی.اما تفاوت پایه کاناپه­ های تختخواب شو با دیگر کاناپه­ها این است که پایه این سری از کاناپه­ ها باید قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشد تا بتواند به راحتی هم تراز با سطح مورد نظر شما باشد البته که این امر باعث افزایش عمر قطعات متحرک کاناپه تخت خواب شو نیز خواهد شد.

رویه کاناپه تخت خواب شو

تخت خواب شو را نیز میتوانید همچون مبلمان راحتی با هر نوع پارچه­ ای سفارش دهید اما به این نکته توجه داشته باشید که چون قرار است از کاناپه تختخواب شو به عنوان کاناپه­ای برای استراحت نیز استفاده شود پارچه­ای را انتخاب کنید که راحتی بیشتری داشته باشد و بافت آن ضخیم­تر باشد تا سطح نرمی را داشته باشد.

از چه متریالی در ساخت کاناپه تخت خواب شو استفاده می شود؟

مدل­های کاناپه تختخواب شو

کاناپه­ های تخت خواب شو نیز مدل­های مختلفی دارند که هر کدام از این مدل­ها طرفدار­ان خاص خود را دارند مثل:

کاناپه تخت خواب شو بدون دسته

این سری از کاناپه ­ها بیشتر مناسب مکان­های اداری هستند و پیشنهاد نمیشود که از آن در فضای راحتی خانه استفاده کنید.چرا که یکی از عوامل راحتی کاناپه دسته­های آن است.

کاناپه تخت خواب شو دسته چوبی و دسته استیل

برخی از کاناپه­های تختخواب شو را نیز که بیشتر مناسب استفاده در منزل است با دسته­های چوبی و یا با دسته ­های استیل ۳۰۴ می­سازند. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر دکوراسیونی کلاسیک دارید از کاناپه­های استفاده کنید که دسته­های چوبی دارند اما اگر می­خواهید در فضاهای نسبتا رسمی از کاناپه تختخواب شو استفاده کنید پیشنهاد می­شود که از کاناپه تخت خواب شو دسته استیل استفاده کنید البته که کاناپه دسته استیل از نظر استحکام بهتر از کاناپه دسته چوبی است.

پرسش و پاسخ

آیا میتوان از کاناپه تخت خواب شو در مکان­های اداری استفاده کرد؟ بله، اما باید از مدل­هایی استفاده کنید که ظاهری نسبتاً رسمی­تر دارند.

کاناپه­های تخت خواب شو با چند نشیمن تولید می­شوند­؟ کاناپه­های تخت خواب شو نیز همچون دیگر کاناپه­ها درست­های ۷ الی۹ نفره تولید میشوند. که شما می­توانید با توجه به سلیقه خود تعداد نشیمن آن را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در نهایت باید به شما بگوییم که کاناپه­های تخت خواب شو یکی از پرکاربردترین وسایلی هستند که حتماً باید از آنها در خانه خود استفاده کنید خصوصاً اگر در خانه­های کوچک زندگی می­کنید چرا که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند اما در عین حال شما می­توانید دو منظوره از آنها استفاده کنید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

مدیر

0 دیدگاه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *